Εμπειρίες

Αγαπητέ αναγνώστη,

«Αν μπορούσαμε να πουλήσουμε τις εμπειρίες μας θα ήμασταν όλοι εκατομμυριούχοι» έχει πει η Αμερικανίδα αρθρογράφος AbigailVanBuren. Κάτι τέτοιο αισθάνομαι κι εγώ. Συνεχίζοντας το γνωμικό της, πιστεύω ότι οι εμπειρίες μας δεν μπορούν να μετρηθούν σε χρήματα, γιατί πολύ απλά είναι ανεκτίμητες, όπως ανεκτίμητες ήταν και οι στιγμές που πέρασα στο ταξίδι που πρόσφατα έκανα στο μαγευτικό Στρασβούργο και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Μπορούσα να πάρω κι εγώ μέρος σε αυτό το πρόγραμμα (Euroscola) και θα είχα την δυνατότητα να γίνω για μία μέρα ευρωβουλευτής. Ως ευρωβουλευτές, λοιπόν, πάνω από 300 παιδιά της ηλικίας μου από πολλές χώρες είχαν την ευκαιρία να βρεθούν στον κύριο χώρο του ευρωκοινοβουλίου, να συζητήσουν για τα φλέγοντα θέματα της Ευρώπης και του κόσμου, να δώσουν λύσεις για μερικά από αυτά, να τις ψηφίσουν, να κάνουν γνωριμίες – γιατί όχι και φιλίες;- με εφήβους άλλων κρατών, να ανταλλάξουν απόψεις και να πάρουν μια μικρή γεύση από το τι είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Και πράγματι, εκτός από τις ωραίες και αστείες στιγμές του ταξιδιού σε Γερμανία και Γαλλία, η συμμετοχή μου σε αυτό το πρόγραμμα θα μείνει ανεξίτηλα χαραγμένη στο μυαλό μου ως μία ευχάριστη και μοναδική ανάμνηση που δυστυχώς δεν μπορεί κανείς να τη ξαναζήσει εύκολα.

Σε αυτό το σημείο νομίζω ότι γίνεται ξεκάθαρο πως συστήνω ανεπιφύλακτα στους μαθητές όλων των σχολείων να πιστέψουν στον εαυτό τους και να πάρουν μέρος σε αυτόν τον διαγωνισμό, κερδίζοντας κάτι παραπάνω από ένα ταξίδι. Ως συμπέρασμα από όλα τα παραπάνω το ρητό του ΠάουλοΚοέλιο «Να είσαι γενναίος. Ρισκάρισε. Δεν υπάρχει υποκατάστατο για την εμπειρία».